Beszámoló a Teradata Enterprise Intelligence Summit konferenciáról - 3. rész
2010. április 14.
Adattárházak · Konferencia · Teradata
Agilis adatpiacokról, a Pannon sikereiről és a valós idejű döntéstámogatásról. Előzmények: 1. rész, 2.rész. Agilis adatpiacok és árazás szimulációval A második nap programjában szerepelt az eBay előadása, amely az önkiszolgáló adatpiacok hatékony menedzseléséről szólt. Az alapprobléma az, hogy sokszor az üzletnek nagyon gyorsan, napok-hetek alatt kell nagytömegű adatokon komplex elemzéseket végezne, akár külső adatforrások bevonásával is, és ezzel a tempóval a központi adattárház fejlesztése nem nagyon tud lépést tartani. Az eBay ezt úgy kezeli, hogy az egyes felhasználók egy webes portálon kérhetnek egy saját kísérleti adatpiac-környezetet (sandbox), amelyben automatikusan létrejön és tartalmazza a központi adattárháznak az adott elemzéshez szükséges részeit is. A "homokozóban" az üzleti terület bármit csinálhat és tetszés szerint adhat hozzá további külső adatokat is, ha pedig az elemzés eredménye kielégítő és üzletileg kellően hasznos lesz, akkor elindulhat az új adatkör bevonása a központi adattárházba is (kapcsolódó videó). Természetesen ezek az ideiglenes elemzési környezetek a központi, több ezer terabájt adatot tartalmazó Teradata infrastruktúrán kerülnek kialakításra, jelentős részben csak virtuálisan, így akár több tucat kísérleti adatpiac is működhet egyszerre, az erőforrás-menedzselő rendszer pedig gondoskodik róla, hogy az éles DW funkciók megfelelő futását ne zavarhassák meg az új fejlesztések. A keddi előadások közül nagyon érdekesnek bizonyult még a Telefónica España árazási szimulációval foglalkozó prezentációja. A telekom cég szakembere a Teradata adattárházban végzett modellezéssel határozták meg a szélessávú internet-előfizetések maximális nyereséget biztosító árszintjét, figyelembe véve a vásárlók árrugalmasságát (adott ár mellett hány ember hajlandó megvenni a szolgáltatást) és a hasonló termékek egymást kiszorító hatását (kannibalizáció) is. Reflektorfényben a Pannon CRM A konferencia alkalmából a Teradata több ügyfelekhez kapcsolódó sikersztorit is nyilvánosságra hozott, amelyek között a Swisscom és a Banque Populaire mellett a Pannon is szerepelt. A Telenor csoport hazai mobilszolgáltatója a közelmúltban sikeresen vezette be a Teradata Relationship Manager legújabb verzióját, ami lehetővé teszi az összetett, többlépcsős kampányok hatékony tervezését és menedzselését. Tarcali Géza, a CRM terület vezetője előadást is tartott a tapasztalatokról a berlini konferencia ügyfélkezeléssel foglalkozó szekciójában. Szintén a konferencián jelent meg az IDC új kutatása, amely a valós idejű operatív döntéstámogatás európai elterjedését vizsgálta. Az aktív adattárházakat régóta központi témaként kezelő Teradata felkérésére készült tanulmány szerint a vállalatok 26 százaléka már jelenleg is alkalmaz real-time adatgyűjtési és elemzési technológiákat, és ez az arány várhatóan csak növekedni fog a jövőben. Szintén érdekesség, hogy a felmérésben szereplő cégek közel egynegyede már a szociális média (pl. Twitter, Facebook) útján érkező visszajelzéseket is figyeli és elemzi. Záró előadások és a jövő A konferencia zárásaként ismét magas színvonalú keynote előadásokra került sor. Joschka Fischer volt német külügyminiszter a globális gazdasági és politikai helyzetről tartott érdekfeszítő előadást, Geoff Burch pedig a sikerhez vezető útról beszélt rendhagyó és igen szórakoztató módon. Az utolsó napirendi pont a Teradata regionális vezetőjének beszéde volt, aki a szokásos köszönetnyilvánítások mellett nem felejtette el további adattárházas beruházásokra buzdítani a közönséget. A cég az IT döntéshozók számára a következő hónapokban fog egy technikai fókuszú előadássorozatot rendezni (Teradata CTO Roadshow), a jövő évi Intelligence Summit helyszíne pedig Barcelona lesz. Az Enterprise Intelligence Summit konferencia 2010. április 11. és 14. között Berlinben kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a Teradata meghívott vendégeként vesz részt.
|