Beszámoló a Teradata Universe konferenciáról - Második rész
2011. április 13.
Adattárházak · Konferencia · Teradata
Helyszíni tudósításunk Barcelonából, a Teradata regionális adattárházas rendezvényéről Előzmények: Beharangozó, 1.rész. A második nap délelőttje a Tesco ex-vezetőjének keynote előadásával kezdődött, amit ügyfelek párhuzamos szekcióban tartott beszámolói követtek. Az út a csúcsra A reggeli keynote során Sir Terry Leahy beszélt azokról a tapasztalatokról, amelyek a Tesco élén töltött évek során gyűjtött össze. A Tesco a 80-as években komoly kihívásokkal küzdött, jócskán lemaradva a sokkal nyereségesebb Marks&Spencer és Sainsbury's láncok mögött. Leahy ezért újfajta, kiterjedt piaci ismeretekre és az ügyféladatok elemzésére épülő üzleti stratégiát kezdeményezett, amelynek megvalósításában fontos szerepet játszott a világ talán első igazán széles körben használt vásárlói kártyája, a Tesco Clubcard. A minden vásárlás után 1% visszatérítést ígérő Tesco Clubcard érdekes körülmények közepette jelent meg a piacon 1995-ben, és akkora sikere volt, hogy hamarosan a versenytársak is másolni kezdték. A kártyahasználatból származó adatok révén a cég korábban példátlan mennyiségű információhoz jutott a vásárlók jellemzőiről, szokásairól és igényeiről. A vásárlói adatokra erősen építő Tesco a következő évek során dinamikusan növekedett, és mára messze maga mögött hagyta egykori vetélytársait, Leahy pedig 1997-ben a cég első embere lett, és ezt a tisztséget több mint egy évtizeden át, egészen idén márciusig töltötte be. Internetes kereskedelem és játékipar A szekcióelőadások között szereplő Electronic Arts a rendkívül sikeres FIFA 2010/2011 játéksorozat kapcsán beszélt a vállalat adattárházáról, ahol több mint 100 millió játékos adatait kezelik. A cég rengeteg (akár napi 150) különböző, erősen szegmentált minikampányt folytat le, ahol a cél többek között a fizetség ellenében letölthető plusztartalmak (DLC-k) illetve más, hasonló stílusú játékok keresztértékesítése. A világ egyik legnagyobb, több ezer terabájtos adattárházát működtető eBay is ismét szerepelt az előadók között. A prezentáció egyik kulcsgondolata a "minden feladatra a megfelelő eszközt" volt, a cég ennek megfelelően jelenleg három különböző adatfeldolgozó platformot üzemeltet. A stratégai fontosságú, jól strukturált adatok kezelésére az EDW (Enterprise Data Warehouse) szolgál, ami önmagában is petabájtos méretű, a nem vagy alig strukturált adatokon végzett bonyolult feldolgozásokra (például természetes nyelvi elemzések, képhasonlósági keresések) pedig egy 20 petabájtos Hadoop fürtöt használnak. A két szélsőség között helyezkedik el a szintén több tíz petabájtnyi adatot kezelő középutas Singularity platform, amely félig feldolgozott formában tárolja az adatokat, egyesítve az EWD és a Hadoop legfontosabb előnyeit. Forma-1, munka, boldogság Délután ismét plenáris előadások következtek, ahol először Mark Gallagher, a Cosworth Forma-1 részlegének vezetője beszélt arról, hogyan segíti az adatok gyűjtése és feldolgozása mind a futamok megnyerését, mind a pilóták nagyobb biztonságát. Egy F1 autónak csak a motorjában 250 önálló alrendszer található, amelyek működését folyamatosan, valós időben követik nyomon és elemzik. Az így kapott adattömeg alapján akár a helyszínen is lehet az aktuális követelményeknek és a vezető igényeinek megfelelően módosítani a kocsi működését. Az utolsó meghívott neves előadó Alain de Botton filozófus volt, aki számos sikerkönyv szerzőjeként a munka és a boldogság kapcsolatáról beszélt. Kedd délután került sor a konferencia hivatalos zárására is, amelynek során bejelentették, hogy a következő évi Teradata rendezvénynek Dublin fog otthont adni. Szociális hálók és extrém analitika A szakmai programból maradt azonban szerda délelőttre is, amikor a szociális hálók és a közösségi médiák elemzéséről tartott lehengerlő workshopot a Teradata két vezető szakértője, Stephen Brobst és Eduard Servan-Schreiber. A kétórás workshop során mind a hálózatok elemzésének technikai fogásairól, mind az így kinyert információk üzleti hasznosításáról sok szó esett. A barcelonai konferencia utolsó eseménye a különböző speciális alkalmazási területekre szakosodott felhasználói csoportok találkozója volt, ahol a fejlett analitika, az ügyféladatok elemzése és az intelligens közművek iránt érdeklődő felhasználók cserélhettek egymással eszmét és gyűjthettek ötleteket az adatok jobb hasznosításáról. Videobeszámoló A Teradata médiamunkatársai a három nap során végig jelen voltak és szorgalmasan filmeztek. A záró plenáris számára készült a következő néhány perces klip, amely röviden összefoglalja a konferencia legfontosabb eseményeit a nyitó városnéző túrától a gálavacsoráiig és meglehetősen jól visszaadja a barcelonai hangulatot is. A Teradata EMEA Universe konferencia 2011. április 10. és 13. között Barcelonában kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a Teradata meghívott vendégeként vesz részt.
|