Merre tart a SAS 2014-ben?
2014. március 10.
Üzleti intelligencia · Elemzés · SAS
A SAS hagyományosan az év elején rendezi meg Inside Intelligence elemzői konferenciáját, ahol a cég helyzetéről és jövőbeli terveiről számol be.
A SAS vezetői egy kerekasztal-beszélgetés közben A Steamboat síközpontban megrendezett eseményen a cég vezetői bemutatták a a 2013-as év pénzügyi adatait, kitérve az egyes szektorok és termékvonalak fontosabb számaira is. Beszámoltak a termékfejlesztési tervekről is, ahol különösen a vizuális analitika és a Hadoop játszik fontos szerepet. Pénzügyi eredmények A SAS 38 éves szakadatlan növekedési sorozatának eredményeképpen 2013-ban átlépte a 3 milliárd dolláros árbevételi küszöböt. A bevétel majdnem 40%-a a pénzügyi szektorból érkezik, de a kormányzat is komoly megrendelője a SAS-nak.
A 2013-as bevétel szektoronkénti megoszlása A bevétel 47% százaléka származik az amerikai kontinensből, 41% az EMEA régióból, és mindössze 12% a világ többi részéről. A legnagyobb éves növekedést a csalásfelderítés és biztonsági intelligencia területén könyvelte el a SAS: 44% átlagos bővülés, de ezen belül az EMEA régió 80%, az APAC régió 100% növekedést ért el. Jól szerepelt a ellátási lánc-elemzés (23% növekedés), a felhőalapú megoldások (21%) és a BI/vizuális adatelemzés (20%) területe is. Említésre érdemes még, hogy a cloud és hosting megoldások árbevétele már évi 200 millió dollárra rúg, pedig ez a terület nem számított a SAS erősségének. Szintén érdekes, hogy a leginkább fejlett analitikai szoftvereiről ismert SAS bevételeinek 30-40 százaléka az adatmenedzsment megoldásokból származik. Partnerek A SAS számára egyre fontosabbak a technológiai és tanácsadási partnerek. A 2013-as üzleteknek már közel egyharmada volt valamelyen partneri kapcsolathoz köthető, így a partnercsatorna 1 milliárd dollárral járult hozzá a SAS eredményeihez. A tanácsadási területen 3 nagy partnere van a SAS-nak, az Accenture, a Capgemini és a Deloitte. Hagyományosan fontos partner a Teradata is, akivel az adatbázisban futó analitika területén működik együtt a SAS. Az SAP-val is egyre szorosabb a szövetség, amelynek fő célja a HANA memóriacentrikus platformon is elérhetővé tenni a SAS fejlett analitikai megoldásait. Az első közös fejlesztések a marketinganalitika területén folynak, de az együttműködés kiterjed további alkalmazásokra és eszközökre is (például Enterprise Miner). Big Data A SAS termékstratégiájának egyik központi eleme a Hadoop támogatása. A cég úgy látja, hogy a saját, memóriacentrikus adatkezelést megvalósító LASR szervere és a Hadoop nagyon jól kiegészítik egymást. A cég ügyfeleinél is azt látja, hogy óriási az érdeklődés a Hadoop iránt, ezzel párhuzamosan számos cégnél csökken a hagyományos relációs adatbázisok szerepe az adatelemzésben. A nagy pénzügyi cégeknél szinte mindenütt ott van már a Hadoop, a SAS saját adatai pedig 300 százalékos éves növekedést mutatnak.
Háromszáz százalékos növekedés Ezért 2014-es évben számos olyan SAS termék és megoldás megjelenése várható, ami a Hadoopban tárolt adatok feldolgozást és elemzését teszi lehetővé illetve könnyíti meg. Adatvizualizáció Továbra is kiemelt fontosságú termék a Visual Analytics, amely a jövőben egyre szorosabban fog együttműködni a többi SAS alkalmazással is. Fontos újdonság lesz a közeljövőben megjelenő Visual Statistics is, amely a bonyolultabb elemzéseket teszi majd gyorsan és látványosan használhatóvá. Hasonlóan a Visual Analytics-hoz, a Visual Statistics is a memóriaalapú LASR szerverre fog épülni.
Hamarosan érkezik a Visual Statistics Távolabbi, de szintén érdekes fejlesztési irány a GPU-k használata, amelyek segítségével még komplexebb adatvizualizációkat lehet majd készíteni. A SAS nagy fontosságot tulajdonít a könnyen kezelhető felhasználói felületeknek és az elmúlt években komoly energiát fektetett ebbe a területbe. Szinte mindenhol a HTML5 alapú megoldásoké lesz a jövő, az eddig alkalmazott Flash/Flex alapú megoldások eltűnnek. Visszatekintés: beszámolónk a 2010-es SAS Inside Intelligence eseményről itt olvasható.
|