Ismét nyereséges a Teradata
2017. február 10.
Üzleti intelligencia · Elemzés · Teradata
A Teradata 2016-os árbevétele 2,3 milliárd dollár volt. Ez 8 százalékos csökkenés a 2015-ös 2,5 milliárdhoz képest, azonban a különbség jelentős része abból származik, hogy tavaly júniusban a cég eladta marketingoptimizációs üzletágát. A Teradata 2010-ben vásárolta fel az Aprimot 525 millió dollárért, ami az üzletág alapjául szolgált. Ezt később további felvásárlásokkal is erősítette ( eCircle, Appoxee, FLXOne akvizíciók). Az új üzletág azonban nem tudott igazán sikeres lenni, ezért a Teradata 2015-ben úgy döntött, hogy ismét kizárólag az alaptevékenységének számító adattárházakra és analitikára fókuszál. Bár a bevételeken jól látszik az eladás hatása (84 millió dollár mínusz), az eredményességnek jótt tett a karcsúsítás. A veszteséggel zárult 2015-ös év után ismét pozitív szaldóval zárt a cég, bár még nem érte el az 2010-es évek elejének szintjét. A Teradata tavaly ősszel új stratégiát hirdetett meg Teradata EveryWhere néven, amelynek értelmében a cég adattárházas szoftverei immár a népszerű publikus felhőszolgáltatóknál is elérhető lesz (Amazon, Azure). Ezzel párhuzamosan a cég licenszelési politikáját is átalakítja előfizetéses jellegűvé. Az átalakítással járó bizonytalanságok miatt a cég nem is adott ki előrejelzést a 2017-ben várható bevételére. Az első negyedévre szóló bevételi becslés 500 millió dollár, ami alacsonyabb, mint a 2016-os első negyedév hasonló adata.
|