Beszámoló a MicroStrategy World konferenciáról - 3. rész
2010. július 9.
Üzleti intelligencia · Konferencia · MicroStrategy
Helyszíni tudósításunk Cannesből, a MicroStrategy európai felhasználói konferenciájáról. Előzmények: Bevezető, 1. rész, 2. rész Magyar dashboard a legjobbak között A szerdai reggeli plenáris előadáson első érdekessége egy magyar sikert is hozó verseny eredményhirdetése volt. A MicroStrategy a konferencia előtt egy dashboard-készítő versenyt hirdetett meg, ahová a felhasználók küldhették be a saját vállalataik számára készített megoldásokat. A pontozásnál számított az esztétikai megjelenés, a funkcionalitás és az üzleti hasznosság is. Nagy öröm volt a konferencia magyar résztvevői számára, hogy az 5 legjobbnak választott pályázat közé egy hazai cég anyaga is bekerült. A sikert a Magyar Posta MicroStrategy 9 platformon készített, kézbesítési és levélforgalmi adatokat bemutató dasbhboardja érte el. A grafikonokban és vizualizációkban gazdag felületet a posta képviselője, Berkes György és a hazai MicroStrategy disztribútor Bixpert Kft. vezetője, Bánkúti Zoltán mutatta be. A teljesítmény mindenek felett A plenáris második fontos pontja Mark Larow előadása volt. A termékstratégiáért felelős első számú vezető központi témája a nagy teljesítmény elérésének fontossága és lehetséges módszerei voltak. A MicroStrategy számára egyik legfontosabb érték a kiváló skálázhatóság, legyen szó akár a adatmennyiségről, akár a jelentések számáról, akár a felhasználói kör nagyságáról. A platform teljesítményének folyamatos növelése értekében a cég idén tavasszal életre hívta a High Performance Initiative fejlesztési programot. A program egyik célja annak biztosítása, hogy az leggyakoribb lekérdezéseket 3 másodpercnél rövidebb idő alatt futtassa a rendszer. Ennek zálogát a MicroStrategy a memóriaalapú technológiákban látja. Szintén cél, hogy az általános lekérdezések többsége is 5 másodperc alatt elkészüljön, amihez a cég tervei szerint a jobb SQL generáláson, az okosabb gyorsítótárazáson és egyéb optimalizációkon át vezet az út. További előadások és esettanulmányok A konferenciából hátralévő idő az eddigiekhez hasonló módon technikai előadásokkal és ügyfélbeszámolókkal telt. Ekkor került sor a Magyar Posta eredményeit részletesen bemutató előadásra, amelyet a Visual Crossing képviselőjével együtt tartott Berkes György. A térképészeti szoftverekben utazó cég erőssége a szoros MicroStrategy-integráció. A Visual Crossing alkalmazásával a hagyományos dashboard-ok és jelentések interaktív térképes elemzésekkel egészíthetőek ki, amelyet szorosan együttműködnek a többi komponenssel. Így az egyszerű megjelenítés és lefúrás mellett mód van például a térképen történő adatkijelölésre is. Jövőnézés helyett iPad a kézbe A konferencia zárásaként csütörtök délután a MicroStrategy a jövőbeli fejlesztési tervekről és termékstratégiáról számolt be a titoktartási nyilatkozatot aláíró közönségnek, a zárt ajtók mögé be nem jutó újságírókat élő demonstrációkkal kárpótolták. Kézbe véve és kipróbálva a MicroStrategy BI szoftverét, a legfeltűnőbb a nagyon sima, kényelmes kezelői felület. A szoftver használata magától értetődik, az adatok megjelenítése kellőképpen változatos és látványok, a sebesség is megfelelő. A felület nagyon jól irányítható a különböző ujjmozdulatokkal, és testközelből az olyan finomságok is nagyon ütősek, mint a táblázatokból a készülék elfordításával elővarázsolható grafikonok vagy a rázással törölhető gyorsítótár. Így a mobil BI rajongóinak nincs más hátra, mint kivárni azt a hátralévő időt, amíg hazánkban is megkezdődik az iPad forgalmazása - várhatóan idén ősszel. A MicroStrategy World konferencia 2010. július 5. és 8. között Cannesben kerül megrendezésre. Munkatársunk az eseményen a MicroStrategy meghívott vendégeként vesz részt.
Képgaléria
A győztes pályázatok
|
A magyar dashboard bemutatása
|
Egy részletkép
|
A Bixpert csapata és Berkes György
|
|